مهم‌ترین علت ولایت‌پذیری

مهم‌ترین علت ولایت‌پذیری

مشهور است که می‌گویند: «الانسان حریص علی ما مُنع»؛ یعنی انسان بر چیزی که از آن منع شده، حرص می‌ورزد. این را همه‌جا استفاده می‌کنند، از بدحجابی گرفته تا مخالفت با حکومت الهی. در حالی که به فرض صحت، مؤمن خیلی فرق دارد، چون معیارش این چیزها نیست و فقط با ایمان حال می‌کند و از کفر و فسوق حالش به هم می‌خورد:
وَ لکِنَّ اللَّهَ حَبَّبَ إِلَيْکُمُ الْإيمانَ وَ زَيَّنَهُ في‏ قُلُوبِکُمْ وَ کَرَّهَ إِلَيْکُمُ الْکُفْرَ وَ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْيانَ أُولئِکَ هُمُ الرَّاشِدُونَ
ولکن خدا ایمان را برای شما دوست‌داشتنی گردانید و آن را در دل‌های شما بیاراست و کفر و پلیدکاری و سرکشی را در نظرتان ناخوشایند ساخت. آنان [که چنین‌اند] ره‌یافتگانند.
این عبارت را اگر در کنار بخش اول آیه بگذاریم که فرمود: «وَ اعْلَمُوا أَنَّ فيکُمْ رَسُولَ اللَّهِ لَوْ يُطيعُکُمْ في‏ کَثيرٍ مِنَ الْأَمْرِ لَعَنِتُّمْ»، می‌فهمیم اطاعت کردن از ولی‌الله یک امر دوست‌داشتنی فطری است که خدا در دل‌هایمان قرار داده؛ اگر باور کنیم.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.