ایام فاطمیه در موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة النبی(سلام الله علیها و سلم)

ایام فاطمیه در موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة النبی(سلام الله علیها و سلم)

این که محب فاطمه از آتش دوزخ دور است و از دوزخ جدا است به لحاظ کاری است که محب فاطمه سلام الله عليها انجام می دهد. به راستی کسی که محب فاطمه باشد خداوند چه جایگاه و منزلتی برای او در نظر گرفته، میدانیم که مقام فاطمه زهرا سلام الله عليها آنقدر بالاست که الگوی امام زمان ارواحنا له الفداء هستند پس کسی که محب فاطمه میشود خداوند برای او مقام و منزلتی قرار خواهد داد. از جمله روایات که در این باره وجود دارد روایت پیامبر صلي الله عليه و آله و سلم است که ایشان به سلمان چنین می فرماید :
مَنْ أَحَبَّ فَاطِمَةَ ابْنَتِی فَهُوَ فِی الْجَنَّةِ مَعِی وَ مَنْ أَبْغَضَهَا فَهُوَ فِی النَّارِ، یَا سَلْمَانُ حُبُّ فَاطِمَةَ یَنْفَعُ فِی مِائَةِ مَوْطِنٍ أَیْسَرُ تِلْکَ الْمَوَاطِنِ الْمَوْتُ وَ الْقَبْرُ وَ الْمِیزَانُ وَ الْمَحْشَرُ وَ الصِّرَاطُ وَ الْمُحَاسَبَةُ فَمَنْ رَضِیَتْ عَنْهُ ابْنَتِی فَاطِمَةُ رَضِیتُ عَنْهُ وَ مَنْ رَضِیتُ عَنْهُ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ وَ مَنْ غَضِبَتْ عَلَیْهِ فَاطِمَةُ غَضِبْتُ عَلَیْهِ وَ مَنْ غَضِبْتُ عَلَیْهِ غَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِ یَا سَلْمَانُ وَیْلٌ لِمَنْ یَظْلِمُهَا وَ یَظْلِمُ‏ ذُرِّیَّتَهَا وَ شِیعَتَهَا[1]
اى سلمان! هر که دخترم فاطمه را دوست داشته باشد در بهشت با من است، و هر که با او دشمنى کند در آتش خواهد بود. اى سلمان! محبّت فاطمه در یک صد مورد سود مى‏ دهد که کمترین آنها مرگ و قبر و میزان و محشر و صراط و حساب است. دخترم فاطمه از هر که راضى باشد من نیز از او راضى هستم و من از هر که راضى باشم خدا از او راضى است، و فاطمه بر هر که خشم گیرد من بر او خشم مى ‏گیرم و من بر هر که خشم گیرم خدا بر او خشم خواهد گرفت.
به راستی محبتی که باید تحلیل شود آیا صرف یک محبت عاطفی و غریزی است یا محبت است که پشتوانه معرفتی نسبت به عصمت حضرت زهرا سلام الله عليها و مقام آن بزرگوار دارد و با عمل عجین شده باشد. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در روایتی می فرمایند: در قیامت، فاطمه از صراط عبور کرده، وارد بهشت می‌شود و رشته‌های چادر او بر روی صراط باقی می‌ماند که یک سوی آن به دست زهرا و سوی دیگرش در عرصه قیامت است. در این هنگام منادی پروردگار به خلائق که از اولین تا آخرین آنان بر صراط گرد آمده‌اند، ندا ‌می دهد
«یَا أَیُّهَا الْمُحِبُّونَ لِفَاطِمَةَ تَعَلَّقُوا بِأَهْدَابِ مِرْطِ فَاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ»
«ای دوست‌داران فاطمه! به رشته‌های چادر سیده زنان عالم در آویزید

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.