آثار کنترل ذهن در همۀ زندگی انسان

آثار کنترل ذهن در همۀ زندگی انسان

استرس‌های ما ناشی از این است که ذهنمان سراغ «سوءظن به خدا» می‌رود / اگر می‌خواهی از زندگی‌ات لذّت کافی ببری، راهش کنترل ذهن است
حجت الاسلام پناهیان
?آثار کنترل ذهن در همۀ زندگی انسان، دیده می‌شود: از یک‌سو اگر بخواهی لذّت کافی از زندگی‌ات ببری، راهش کنترل ذهن است(چون به انسان قدرت می‌دهد) و از سوی دیگر، بسیاری از ضعف‌ها و مریضی‌های ما ناشی از فکر منفی و انواع استرس‌های ذهنی است. وسوسۀ ابلیس هم بیشتر در ذهن انسان می‌آید؛ اصلاً دین‌داری و معنویتِ ما در همین‌جاست!
?یکی از بدترین گناهان، سوءظنّ به خداست که در ذهن انسان شکل می‌گیرد. می‌دانید روزانه چندبار این معصیت را انجام می‌دهیم؟ تمام استرس‌ها و نگرانی‌های ما به‌خاطر همین ذهنی است که سراغ سوءظن به خدا رفته است.
?شیرین‌ترین میوۀ عالم، این است که «سوءظن به خدا یک لحظه هم به ذهنمان نیاید؛ یک لحظه هم فکر نکنیم که تنها هستیم و خدا ما را رها کرده یا اینکه ما را کم دوست دارد!»
?آیت‌الله حق‌شناس می‌فرمود: خدا همیشه خودش را به شما نشان می‌دهد؛ اگر به او توجه کنید، سایر خطورات ذهنی شما را محو می‌کند. البته فقط دربارۀ شخص امام(ع) است که تمام خطورات ذهنی محو می‌شود و تمام وجودش در حضور و محضر پروردگار است. در باقیِ مردم، خطورات ذهنی و قلبی ضعیف می‌شود (به کلّی از بین نمی‌رود)

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.