"جهاد و کار جهادی"

"جهاد و کار جهادی"

ویژگی های کار جهادی:
ب) ایمان جهادی سوره نساء آیه 95
مؤمنان خانه نشین که زیان دیده نیستند با آن مجاهدانی که با مال و جان خود در راه خدا جهاد می کنند یکسان نمی باشند. خداوند کسانی را که با مال و جان خود جهاد می کنند به درجه ای بر خانه نشینان مزیت بخشیده و همه را خدا وعده (پاداش) نیکو داده و(لی) مجاهدان را بر خانه نشینان به پاداشی بزرگ برتری بخشیده است.
از اهداف ویژه حکومت اسلامی، تبیین و استقرار ارزش ها و معروف ها در جامعه است. بگونه ای که آحاد مردم در پناه این معارف الهی با فعالیت های فردی و اجتماعی شان به رشد و تعالی برسند. برای این کار، مبارزه و دفع زشتی ها و پلیدی ها و منکرات هم ضروری و هم لازم می شود ولی متأسفانه بعضی از افراد مسلمانی شان هیچ بروز خیر و پسندیده ای برای جامعه ندارد و منفعتی از آنها به مسلمین نمی رسد.
اکتفا به عنوان مسلمانی و بی تفاوت بودن نسبت به مسائل جامعه اسلامی از ویژگی های این افراد است. تذکری که قرآن برای این جماعت دارد این است که؛ از نظر اسلام ایمان بدون #عمل، یک حداقل است. ایمان کامل و ایمان حقیقی آن است که با جهاد در میدان عمل همراه باشد.
مقام معظم رهبری می فرمایند:«مؤمن حقیقی آن کسی است که ایمان را با جهاد و هجرت و نصرت همراه کند.»
در کار جهادی باید اراده ی انسان بر انجام کار قرار گیرد؛ صرف تأیید و جانبداری کردن کفایت نمی کند، بلکه باید برای کار به پا خواست.
سوره سبا آیه 46
[به مشرکان بگو: من شما را فقط یک پند می دهم و بدان توصیه می کنم، آن هم اینکه به خاطر #خدا دو نفر دو نفر یا یکی یکی به پا خیزید آنگاه درباره ی پیامبر بیندیشید.]

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.