هوشیاری در مقابل دشمن

هوشیاری در مقابل دشمن

امروز رهبری معظم در کنار ضرورت دشمن شناسی ، مجددا بر افزایش قدرت دفاعی کشور تاکید کرده و اروپایی ها را از ورود به موضوع نظامی و موشکی بازداشتند. ایشان فرمودند که اروپائی ها از ورود به مسائل اساسی ما مثل قدرت دفاعی پرهیز کنند.
برای هوشیاری بیشتر چند نکته گفتنی حائز اهمیت است:
تبیین : ۱. از مواضع روزهای اخیر مسئولین اروپایی ها و آمریکایی ها روشن می شود که بازدیدازمراکزنظامی از اولین مطالبات دور جدید حملات ۵+۱ است. آنها مدعی هستند که این بازدیدها باید طبق تعهدات ایران در برجام صورت پذیرد.
۲. اینگونه به نظر می رسد که در این زمینه سه دیدگاه وجود در کشور وجود دارد :
موافقان بازدید
موافقان مشروط
مخالفان بازدید
۳. رهبری معظم صریحا و آشکارا با بازدید از مراکز نظامی در هر شکل آن مخالفت کرده اند اما تفکری! در تلاش است با طرح پیشنهاد موافقت مشروط از این نظر عبور کند. موافقت مشروط به معنای اجازه بازدید از برخی مراکز نظامی قابل بازدید است. هرچند از منظر ۵+۱ هیچ تفاوتی بین مراکز نظامی وجود ندارد و تعهد ایران عام است.
۴. از منظر دشمن؛ موافقت ایران با بازدید از مراکز نظامی ؛ ورود رسمی به حوزه امنیت ملی و قدرت دفاعی ایران است و عدم موافقت، به معنای عدم پایبندی ایران به برجام است.
۵. حتی اجازه صحبت درباره مراکز نظامی بزرگترین خطای راهبردی و حرکت در مسیر بی پایان ریل گذاری شده دشمن است. باید هوشیار بود که قرار دادن موشک های استراتژیک کشور در دستور مذاکرات؛ از صورت ساده بازدید از مراکز نظامی شروع می شود.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.